اعلام آمادگی جهاددانشگاهی کردستان جهت گفتمانسازی اقتصاد مقاومتی
اعلام آمادگی جهاددانشگاهی کردستان جهت گفتمانسازی اقتصاد مقاومتی
مدیر تجاری سازی فناوری و همچنین اشتغال جهاد دانشگاهی استان کردستان گفت: آن نهاد انقلابی با توجه به فعالیتهای مثمرثمر خود در عرصههای متنوع و گوناگون و مختلف، آمادگی خود را جهت گفتمانسازی اقتصاد مقاومتی اعلام میکند. مجید آوج با اشاره به آنکه مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در بیاناتشان بهروش ویژه و همچنین مؤکد ضرورت گفتمانسازی را به اصحاب قلم و همچنین اندیشه و همچنین مسئولان یادآوری فرمودند، اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی آن هم چنانکه از سیاستها و همچنین بیانات ایشان بر میآید، در واقعیت و حقیقت به تحولات ساختاری در نظام اقتصادی کشور اشاره دارد که تحقق آن هم در گرو عزم و همچنین همکاری عمومی شهروندان و مردم شهر جهت بازنگری و همچنین تغییر در سطوح خرد تا کلان اقتصادی می باشد. او همچنین افزود: توسعه زیرساختهای اقتصادی، اصلاح الگوی مصرف، تغییر سبک زندگی، حمایت از تولید داخلی، توجه به کیفیت تولید و همچنین سایر عرصههای اقتصادی و همچنین سیاسی کشور بدون مشارکت هوشمندانه شهروندان و مردم شهر و همچنین نخبگان میسر نخواهد شد. مدیر تجاریسازی و همچنین اشتغال جهاد دانشگاهی کردستان با اشاره به اهمیت شبکههای ارتباطی، گفتن کرد: در دنیای امروزی، بار اصلی پیشرفت سیاستهای اقتصادی و همچنین سیاسی را رسانهها و همچنین ابزارهای گفتمانساز به دست دارند. او همچنین تأکید کرد: گفتمانسازی فرآیندی می باشد که با شناخت جامعه هدف و همچنین بهره بری و استفاده از ابزار رسانه و همچنین آموزش صورت پذیرفته و همچنین اغلب زمانبر و همچنین فرآیندی می باشد. آوج با اشاره به تعریفی از رسانه، عنوان کرد: رسانهها و همچنین اشخاص، ابزار یا موقعیتهایی خواهند بود که به وسیله آن همها پیام ارائه میمی شود. در واقع رسانه به کلیه امکاناتی اتلاق میمی شود که میتوانند شرایطی را در محیط آموزشی به وجود آورند که تحت آن هم شرایط، یادگیرندگان قادر باشند اطلاعات، رفتار و همچنین تجربه و مهارت بالاهای جدید را با درک کامل به دست آورند. به عبارت دیگر رسانه به معنی هر وسیلهای می باشد که انتقال دهنده فرهنگ، آداب، عقاید و همچنین انظار و افکار عده و همچنین یا جمعیتی باشد. او همچنین اعلام کرد: مشارکت فعال حوزههای علمیه و همچنین دانشگاه در فرآیند گفتمانسازی ضروری می باشد و همچنین بدون همکاری و همچنین مشارکت آن دو قسمت کار با مشکل مواجه خواهد شد. مدیر اشتغال جهاددانشگاهی استان کردستان گفتن کرد: از موارد و نکات مهم در پرداختن رسانهها به ادبیات اقتصاد مقاومتی، ساخته یا ایجاد زبان عامیانه و همچنین فراگیر جهت درک و همچنین پذیرش عموم شهروندان و مردم شهر می باشد. ساده سازی مفهومی و همچنین ساخته یا ایجاد ادبیات عامیانه از ضروریات ساخته یا ایجاد گفتمان اقتصاد مقاومتی می باشد که در سطح عملیاتی، همکاری عمومی شهروندان و مردم شهر را به همراه میآورد. او همچنین تأکید کرد: نمایش میزگردها، کرسیهای آزاداندیشی، نشستها و همچنین ویژه برنامه جذاب و جالب و خوبهای تخصصی و همچنین انجام فعالیتها و همچنین تولیدات خبری و همچنین رسانهای و همچنین… امری ضروری می باشد که در تبیین اقتصاد مقاومتی صورت پذیرند. نمایش سلسله نشستهای تخصصی اقتصاد مقاومتی توسط جهاددانشگاهی در کردستان آوج افزود: به همت نهاد تجاری سازی و همچنین اشتغال جهاددانشگاهی کردستان طی سال شمسی قبل نشستهای تخصصی با موضوعات رونق تولید و همچنین اشتغال، تاثیر قاچاق کالا بر تولیدات داخلی، نقش صنایع کوچک و همچنین متوسط در شکوفایی اقتصاد مقاومتی، اقتصاد مقاومتی و همچنین نقش نخبگان و همچنین توسعه شرکتهای دانش بنیان برگزار شد. او همچنین عنوان کرد: در آن نشستها اساتید و همچنین دانشگاهیان، صاحب نظران، کارشناسان دستگاههای اجرایی، کارآفرینان و همچنین واحدهای تولیدی حضور داشته و همچنین به گفتن دیدگاهها و همچنین نظرات خود در باره تحقق اقتصاد مقاومتی پرداختند. مدیر اشتغال جهاددانشگاهی استان کردستان گفتن کرد: همچنین پژوهشگران جهاددانشگاهی توانایی انجام طرحهای افکارسنجی، طرحهای علمی پژوهشی و همچنین ارائه مقالات در حوزه اقتصاد مقاومتی را دارند. او همچنین با اشاره به فعالیتهای رسانهای جهاددانشگاهی در حوزه اقتصاد مقاومتی، خاطرنشان کرد: روزنامه یا نشریه بازار کار، خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) و همچنین خبرگزاری بینالمللی قرآن(ایکنا) طی سال شمسی قبل هر کدام به نحوی در حوزهی اقتصاد مقاومتی به تولیدات رسانهای پرداختند. آوج در پایان یادآور شد: جهاددانشگاهی استان کردستان آن آمادگی را دارد که با بهرهگیری از ظرفیتهای رسانهای، علمی و همچنین فرهنگی خود در راستای گفتمانسازی اقتصاد مقاومتی در جامعه، فعالیتهای ارزندهای را انجام دهد و همچنین یاریرسان مسئولان استان باشد.
١٠:٤١ – يکشنبه ٥ ارديبهشت ١٣٩٥ / شماره : ٦٦٢ / تعداد دیدن کردن و نمایش : ٣