تشریح راهکارهای اصلی تحقق اقتصاد مقاومتی در حوزه حملو همچنیننقل جادهای
تشریح راهکارهای اصلی تحقق اقتصاد مقاومتی در حوزه حملو همچنیننقل جادهای
ریاست نهاد راهداری و همچنین حمل و همچنین نقل جادهای با گفتن آنکه تحقق اقتصاد مقاومتی مستلزم و نیاز به مجموعهای از تصمیمات کلان در سطح ملی دارد، گفت: اقتصاد مقاومتی به معنی واقعی کردن نرخ انرژی می باشد تا منابع حاصل صرف ساخت طرحهای زیربنایی کشور می شود. آثار آن امر افزایش تولید٬ترانزیت و همچنین رفاه جامعه را در پی دارد. داود کشاورزیان در مورد برنامه جذاب و جالب و خوبهای نهاد راهداری و همچنین حمل و همچنین نقل جادهای در اجرای اقتصاد مقاومتی گفت: یکسری پروژهها همچون افزایش و همچنین روانسازی ترانزیت٬کاهش شدت مصرف انرژی و همچنین نوسازی ناوگان در حوزه اقتصاد مقاومتی تعریف شدهمی باشد. منتها تحقق اقتصاد مقاومتی مستلزم و نیاز به مجموعهای از تصمیمات کلان در سطح ملی دارد. او همچنین افزود: شخصا اعتقادم آن می باشد که اقتصاد مقاومتی یعنی آزادسازی و همچنین واقعی کردن نرخ انرژی تا بتواند تأثیر جدی در کاهش مصرف انرژی داشته باشد. البته آن کار ممکن می باشد در کوتاه مدت باعث تورم و همچنین کاهش اقتدار و قدرت خرید شهروندان و مردم شهر می شود ولی باید توجه داشت در صورتی که میخواهیم بعدی بهتری داشته باشیم بایستی و حتما تلاش بیشتری کنیم و همچنین زحمت بیشتری بکشیم و همچنین سختی بیشتری را متحمل شویم. دست یار وزیر راه و همچنین شهرسازی اظهار کرد: سختیهای امروز می باشد که میتواند آسایش و همچنین راحتی را جهت فردای ما به ارمغان آورد. در صورتی که امروز از رفاه خود نگذریم قطعا نمیتوانیم بعدی بهتری را جهت خود و همچنین فرزندانمان ترسیم کنیم. از آن رو فکر کردن و اندیشیدن کردن و اندیشیدن میکنم در صورتی که کشور به آن عزم برسد و همچنین موضوع واقعی کردن نرخ انرژی عملیاتی می شود آن میتواند خیلی به اقتصاد کشور کمک کند. او همچنین افزود: منابعی که از محل واقعی کردن نرخ انرژی حاصل میمی شود میتواند صرف ساخته یا ایجاد زیربناهای کشور می شود که همین تقویت٬توسعه و همچنین گسترش زیربناها خودش به افزایش تولید و همچنین ترانزیت و همچنین رفاه جامعه کمک میکند. ریاست نهاد راهداری و همچنین حمل و همچنین نقل جادهای توضیح داد: در صورتی که نرخ انرژی در ایران با کشورهای همسایه همچون افغانستان وعراق مقایسهای می شود میبینیم نرخ حاملهای انرژی در آن هم کشورها خیلی اکثرا و بیشتر از ایران می باشد. در کشورهای همسایه هر لیتر گازوئیل با رقمی حدود ۸۰تا ۹۰سنت به فروش میرسد ولی باید توجه داشت در ایران با نرخ ۱۰تا ۱۲سنت عرضه میمی شود بنابراین منابعی که بایستی و حتما صرف ساخت زیربناهای کشور می شود دارد همه دود میمی شود حال آنکه محیط زیست هم آسیب جدی میبیند. کشاورزیان گفت: در صورتی که واقعا کشور بخواهد جدی وارد اجرای اقتصاد مقاومتی می شود بایستی و حتما آن اراده و تصمیم راسخ را بگیرد. بقیه پروژههایی که در سطح دستگاهها تعریف میمی شود تأثیر چندانی ندارد زیرا و به درستی که قبل از مطرح شدن اقتصاد مقاومتی آن پروژهها مطرح بود و همچنین حالا که اهمیت توجه به اقتصاد مقاومتی طرح شده می باشد بایستی و حتما دنبال اقدام جدیدی بود. او همچنین در مورد آخرین اوضاع اصلاح گیتهای عوارضی آزادراه تهران-قم و همچنین آزادراه قم-تهران گفت: ابتکاری که نهاد راهداری و همچنین حمل و همچنین نقل جادهای به آن هم رسید و همچنین اجرا کرد آن بود که عوارضی ابتدای آزادراه تهران- قم حذف می شود و همچنین خودروهای عبوری در ورودی قم عوارض بپردازند زیرا و به درستی که آنجا گیت وجود دارد البته چندسالی بود که گیت ورودی به شهرستان قم بهره بری و استفاده نمیشد ولی باید توجه داشت طبق آن برنامه جذاب و جالب و خوب ترمیم و همچنین فعال شد. دست یار وزیر راه و همچنین شهرسازی با اشاره به زمان اجرای طرح اصلاح گیتهای عوارضی آزادراه تهران-قم و همچنین آزادراه قم-تهران گفت: قسمتهای آخر فروردین ماه هر دو عوارضی در ابتدا و همچنین انتهای آزادراه با هم کار کردند یعنی گیت ورودی از خودروها عوارض میگرفت و همچنین قبض میداد و همچنین گیت خروجی آزادراه قبض را گرفتن میکرد ولی باید توجه داشت از ابتدای اردیبهشت اخذ عوارض در گیت خروجی آزادراه انجام میمی شود. او همچنین اظهار کرد: خودروهایی که وارد آزادراه تهران-قم میشوند تا قم عوارض پرداخت نمیکنند و همچنین در ورودی شهرستان قم اخذ عوارض انجام میمی شود و همچنین در مسیر برگشت نیز گیت عوارضی از ابتدای شهرستان قم حذف و همچنین در ورودی شهرستان تهران عوارض از خودروها گرفتن میمی شود. ریاست نهاد راهداری و همچنین حمل و همچنین نقل جادهای یادآور شد: حذف گیت عوارضی مستقر در ورودی آزادراه محاسنی دارد زیرا و به درستی که وجودش باعث ترافیک میشد مخصوصا خودروهایی که نیت و اراده گردش به چپ و همچنین رفتن به سمت مرقد حضرت امام و پیشوا (ره) را دارند بعد از حذف گیت راحتتر میتوانند آن کار را انجام دهند. حسن اخذ عوارض در انتهای آزادراه هم آن می باشد که مقداری ترافیک را آرام میکند. «داود کشاورزیان اسفند ۹۴با اشاره به تقاضای دفتر حضرت امام و پیشوا (ره) و همچنین شهرداری تهران جهت جابهجایی عوارضی ابتدای آزادراه تهران-قم به دلیل ساخته یا ایجاد ترافیک گفته بود: بدون تردید براساس تفاهمنامه نهاد راهداری و همچنین حمل و همچنین نقل جادهای با یک شرکت ایتالیایی در بعدی نحوه اخذ عوارض از خودروهای عبوری در آن آزادراه تغییر می کند و همچنین آن شکل فیزیکی گیتها برچیده خواهد شد بنابراین ضرورتی ندارد که بخواهیم با سرمایهگذاری جدید گیت قبلی را حذف و همچنین در محل دیگر گیت جدید ساخته یا ایجاد کنیم. بلکه برنامه جذاب و جالب و خوب آن هم می باشد که در گیتهای خروجی اخذ عوارض انجام می شود.» که با آن تفاسیر اراده و تصمیم راسخ نهاد راهداری از ابتدای اردیبهشت به اجرا دخل و درآمد.
١٣:١١ – دوشنبه ٦ ارديبهشت ١٣٩٥ / شماره : ٦٧١ / تعداد دیدن کردن و نمایش : ٥