خانواده واقعی ترین شبکه فرهنگی و اجتماعی می باشد
خانواده واقعی ترین شبکه فرهنگی و اجتماعی می باشد
به نقل از پایگاه خبری فضای مجازی ایران فیمنا؛ ابوذر منتظر قائم با حضور در برنامه جذاب و جالب و خوب “گفت وگوی فرهنگی” اعلام کرد: شبکه های واقعی فرهنگی و اجتماعی آن هم هایی خواهند بود که از نام بردن آن هم ها پرهیز می کنیم که ساده ترین آن هم ها خانواده می باشد. او همچنین با گفتن آنکه درک صحیحی از مواجهه مؤثر و همچنین مفید با […]
به نقل از پایگاه خبری فضای مجازی ایران فیمنا؛ ابوذر منتظر قائم با حضور در برنامه جذاب و جالب و خوب “گفت وگوی فرهنگی” اعلام کرد: شبکه های واقعی فرهنگی و اجتماعی آن هم هایی خواهند بود که از نام بردن آن هم ها پرهیز می کنیم که ساده ترین آن هم ها خانواده می باشد.
او همچنین با گفتن آنکه درک صحیحی از مواجهه مؤثر و همچنین مفید با آن قبیل رسانه ها نداریم، اظهار کرد: «آن پیشامد جدید به نخبگان و همچنین مدیران مرتبط می باشد؛ ضمن آنکه پیشامد جدید فردی شهروندان و مردم شهر نیز هست ولی مدیران بایستی و حتما نسبت آن پیشامد جدید واقعیت های جامعه را بشناسند و همچنین در مورد آن هم تدبیر داشته باشند.»
آن کارشناس فضای مجازی افزود: «نخبگان بایستی و حتما بعنوان جامعه شناسان نسبت آن پدیده ها جامعه را بشناسند و همچنین از مهندسین و متخصصین مطالعات استراتژیک کمک بگرند و همچنین مهندسین و متخصصین علوم فرهنگی و اجتماعی نباید تبلیغات رسانه ای صرف را بشنوند.»
منتظر قائم تصریح کرد: «متاسفانه بعضی نهادهای ما بر آن استراتژی استوارند که نمی قدرت کاری کرد؛ بنابراین هنگام و زمانی که می خواهیم راهکاری پیدا کنیم بایستی و حتما با پیشامد جدید در ارتباط باشد.»
او همچنین بر لزوم مستقل فکر کردن و اندیشیدن کردن و اندیشیدن کردن در مورد ابزارها اشاره کرد و همچنین گفت: «کارکرد رسانه ها الزاما بازتاب دادن عین واقعیت نیست؛ رسانه ها بعنوان یک اپراتور در شکل دهی زندگی اثر دارند و همچنین رویکردی را تقویت و همچنین رویکرد دیگر را تضعیف می کنند.»
منتظر قائم تصریح کرد: «شبکه های واقعی فرهنگی و اجتماعی آن هم هایی خواهند بود که از نام بردن آن هم ها پرهیز می کنیم که ساده ترین آن هم ها خانواده می باشد. مسجد، محله، مدرسه و همچنین… نیز شبکه های فرهنگی و اجتماعی خواهند بود که الزاما به حوزه فناوری و همچنین اطلاعات ارتباط ندارد.»
او همچنین شبکه های فرهنگی و اجتماعی مرسوم را در واقعیت و حقیقت شبکه های ضد فرهنگی و اجتماعی خواند و همچنین افزود: «افرادی که در آن محیط ها غرق می شوند، ارتباط و رابطه خود را با محیط فرهنگی و اجتماعی قطع می کنند و همچنین شاهد نوعی دوگانگی هستیم. بنده صریحا اعلام می کنم مصداق خوب و همچنین ایرانی به جای اینستاگرام داریم که شهروندان و مردم شهر هر کجا توانستند آن رسانه صهیونیستی را دانلود کنند، نوع مشابه ایرانی آن هم نیز در آن هم جا قابل گرفتن می باشد.»
منتظر قائم گفت: «ما چرا اسیر لفظ اینستاگرام هستیم؟ آیا واقعا ایرانی نمی تواند شکل شبکه ای ایرانی اسلامی را ساخته یا ایجاد کند؛ البته بنده با بردن زندگی فردی یا شخصی روی شبکه فرهنگی و اجتماعی موافق نیستم.»
او همچنین افزود: «مهم ترین ویژگی آن شبکه ها جمع آوری اطلاعات و همچنین مهندسی فرهنگی و اجتماعی می باشد. جاسوسی شامل گفتمان نو می باشد و همچنین الزما به رفتاری موزیانه اطلاق نمی می شود.»
منتظر قائم ادامه داد: «در دوره و همچنین عصر جنگ نرم طرف مقابل می تواند کاری کند از تامین خواسته دشمن لذت ببرید و همچنین با مهندسی ذهن، ابتدا اقدام به جمع آوری اطلاعات می کند و همچنین جهت موفقیت حتما بایستی و حتما آن ابزارها را مردمی و همچنین دموکراتیک نشان دهند.»
در ادامه سیدمحمدرضا اصنافی به ماهیت سنجی اینستاگرام پرداخت و همچنین گفت: «آن رسانه ها اجتماع هایی جهت زیست انسانی خواهند بود و همچنین تاکید داریم آن رسانه ها را نباید نوع پیشرفته تر شده رسانه های سنتی نباید تلقی کنیم. نوعی از آن رسانه ها غلبه محتوا بصورت عکس و همچنین تصویر و همچنین مشهور ترین آن هم ها اینستاگرام می باشد.»
آن پژوهشگر حوزه فضای مجازی افزود: «انقلاب های ضد تکنولوژی روزی بررسی کننده و پروهشگر می شوند و همچنین انسان احساس می کند آن فناوری گلوگیر شده می باشد. انسانی که بخشی از اختیار خود را بر ربات می سپرد، زندگی نمی کند.»
اصنافی ادامه داد: «ما بایستی و حتما بدنبال راهکارهایی باشیم که آن مشکل را کاهش دهد و همچنین بایستی و حتما مدیریت کنیم. ما چهار دسته آسیب از رسانه های فرهنگی و اجتماعی می بینیم که بایستی و حتما فکری جهت آن هم کنیم.»
او همچنین آن شبکه ها را شامل معماری دانست و همچنین افزود: «حضور در آن شبکه ها ما را وابسته می کند و همچنین به رفتار ما شکل می دهد و همچنین آن پیشامد جدید برآمده از ذات تکنولوژی می باشد.»
اصنافی به آسیب های ناشی از محتوای نامناسب آن شبکه ها اشاره کرد و همچنین گفت: «آسیب دیگر ناشی از نقض حریم خصوصی می باشد و همچنین نمونه ای از یک رفتار موزیانه می باشد.»
او همچنین از اقتدار و قدرت شناختی صاحب شبکه از خصوصیات اعضا سخن گفت و همچنین آن پیشامد جدید را با جاسوسی متغایر و متفاوت دانست و همچنین افزود: «نحوه بهره بری و استفاده از آن اطلاعات نیز متغایر و متفاوت می باشد. در اینجا مفهومی وجود دارد که منجر می می شود داده های اشخاص بعنوان فرافردی و همچنین فراهویتی مورد بهره بری و استفاده قرارمی یگرد.»
همچنین سلطانی فر، استاد ارتباطات روی خط ارتباطی رادیو گفت وگو حاضر و همچنین پاسخ گوی سوالات آن برنامه جذاب و جالب و خوب شد: «ما به سمتی حرکت می کنیم که مسیر زندگی مان از حوزه فرهنگی و اجتماعی به شکل فرعی حرکت می کند و همچنین آن ذات جوامع پست مدرن می باشد.»
او همچنین ادامه داد: «در قبل پیدا کردن ذائقه فردی یا شخصی اشخاص کاری سخت بود و همچنین شهروندان و مردم شهر نمی توانستند ذائقه دیگران را به خوبی بشناسند ولی باید توجه داشت امروز با بهره بری و استفاده از آن اپلیکیشن ها امکان شناسایی ذائقه اشخاص وجود دارد.»
سلطانی فر مسیر حرکت امروز را شفاف توصیف کرد که نمی قدرت آن هم را پنهان کرد و همچنین افزود: «بایستی و حتما تمرین کنیم با آن دنیای شفاف بگونه ای زندگی را تنظیم کنیم که با آن افشاگری ها در فضای مجازی مواجه نشویم زیرا و به درستی که در آن دنیا نمی توانیم چیزی را پنهان کنیم.»
او همچنین ادامه داد: «تکنولوژی راه گریزی ندارد؛ یا بایستی و حتما از آن هم دور شویم یا بایستی و حتما با آن بازی شکل گرفته شده آشنا و همچنین با آگاهی وارد شویم. ما متاسفانه نا بلد وارد آن فضا می شویم و همچنین نمی دانیم آن تکنولوژی ما را به کجا می برد.»/رادیو گفت و همچنین گو