مذهب بایدحضور جدی در فضای مجازی داشته باشد / آمار کاربران شبکه های فرهنگی و اجتماعی
مذهب بایدحضور جدی در فضای مجازی داشته باشد / آمار کاربران شبکه های فرهنگی و اجتماعی
به به گفته پایگاه خبری فضای مجازی ایران فیمنا؛ سید ابوالحسن فیروزآبادی روز پنجشنبه در سومین نشست تیم های تبلیغ نوین در سالن همایش های دفتر تبلیغات اسلامی قم، افزود: در صورتی که از ظرفیت های موجود به درستی بهره بری و استفاده نشود، کوتاهی کرده ایم و همچنین باره های فرهنگی را به دست دیگران سپرده ایم.
او همچنین تاکید کرد: بایستی و حتما با بهره گیری از روش های نوین تبلیغ به صورت حساب شده در فضای مجازی حضور داشته باشیم و همچنین در آن بازار مکاره مغازه های مورد بهره بری و استفاده و نیاز ضروری را باز کنیم.
او همچنین با گفتن آنکه در رسانه های نوین، ارتباط و رابطه مکان با هویت دینی محدود می می شود، گفتن کرد: با توجه به آنکه حضور در فضای مجازی باعث تغییر و همچنین تحول گسترده فرهنگی می می شود، می توانیم از مذهب به شکل آنلاین بهره بری و استفاده کنیم.
ریاست مرکز ملی فضای مجازی افزود: در آن حالت، تمام فعالیت های مذهبی که در فضای واقعی صورت می گیرد را به درون فضای مجازی منتقل می کنیم و همچنین با بهره بری و استفاده از ظرفیت های به وجود آمده به تبلیغ دین، می توانیم به ارائه سرویس ها و خدمات مذهبی بپردازیم و همچنین ذهن مخاطبان را متاثر کنیم.
فیروزآبادی تصریح کرد: در فضای مجازی اشخاص با عقاید منافی و همچنین متغایر و متفاوت از یک سو و همچنین افرادی با افراطی گری و همچنین بی تفاوتی از سوی دیگر حضور دارند که بایستی و حتما بتوان با فکر کردن و اندیشیدن کردن و اندیشیدن مناسب آن عرصه را مدیریت کرد.
او همچنین ادامه داد: مسیحی ها نیز کلیپ های مجازی دارند که به شکلی گسترده و همچنین با مراجعان بسیاری ارائه می می شود، به طوری که نه تنها ویژگی کلیساهای واقعی را دارد، بلکه از فعالیت و همچنین سرویس ها و خدمات اکثرا و بیشتر و همچنین متنوع تری نیز برخوردار می باشد.
* بیش از ۹۰ قسمت و بخش مشترکان شبکه های فرهنگی و اجتماعی در ایران، در حوزه تفریحی و سرگرم شدن فعالیت دارند
او همچنین در ادامه با گفتن آنکه بیش از ۹۰ قسمت و بخش مشترکان شبکه های فرهنگی و اجتماعی در ایران، در حوزه تفریحی و سرگرم شدن فعالیت دارند، افزود: آن امر به دلیل کمبود ارائه محتوا و همچنین مباحث و مطالب متقن و همچنین علمی در آن فضاست.
فیروزآبادی افزود: در آن فضا که ظرفیت بسیاری دارد، بایستی و حتما فعالانه حضور داشته باشیم و همچنین از حضور منفعلانه اجتناب کنیم.
او همچنین به آمار تعداد مخاطبان شبکه های فرهنگی و اجتماعی اشاره و همچنین گفتن کرد: در ایران تلگرام با ۲۱ میلیون مخاطب در جایگاه اول، واتساپ با ۱۸ میلیون، لاین و همچنین وایبر با ۹ میلیون، ایمو ۶ میلیون، تانگو پنج میلیون و همچنین بیسفون دو میلیون و همچنین ۵۰۰ هزار در جایگاه های بعدی قرار دارند.
او همچنین تصریح کرد: در ایران، شبکه هایی که شاخصه غیردینی دارند، بیش از یک میلیون و همچنین ۷۴۰ هزار فرد یا شخص مخاطب دارند.
دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور با گفتن آنکه در بعضی ساعت های شبانه روز همزمان دو میلیون و همچنین ۵۰۰ هزار تن در اینستاگرام آنلاین خواهند بود، افزود: کاربران در روزهای پنجشنبه و همچنین جمعه و همچنین ساعت های آخر شب بیشترین حضور را در آن فضا دارند که نشان دهنده آن می باشد که جنبه تفریحی و سرگرم شدن آن شبکه نسبت به جنبه تجاری و همچنین اطلاع رسانی آن هم کارکرد بیشتری دارد.
او همچنین با گفتن آنکه حدود ۶۴ قسمت و بخش شهروندان و مردم شهر تهران عضو شبکه های پیام رسان خواهند بود، گفت: بیش از ۵۰ قسمت و بخش آن اشخاص بیش از یک ساعت در طول روز را به آن شبکه ها اختصاص می دهند و همچنین با محیط اطراف قطع ارتباط می کنند.
به گفته او همچنین، شبکه های فرهنگی و اجتماعی مانند کلوپ و همچنین آپارات در ایران که در حال شکل گیری می باشد، با وجود عدم حمایت های دولتی، حرکات خوبی دارند و همچنین توانسته اند مقدار و اندازه و میزان مخاطب بالایی جذب کنند.
فیروزآبادی با گفتن آنکه همه شکل های تیم بندی در فضای مجازی متناسب با فرهنگ غرب می باشد، افزود: نوع شکل ارتباطات در تیم بندی ها شامل موضوع هایی می باشد که حوزه علمیه می تواند ضابطه مند و همچنین در چارچوب مناسب طراحی کند.
* ۱۸ میلیون کاربر بازی های رایانه ای در ایران
او همچنین همچنین با اشاره به آنکه ۱۸ میلیون کاربر بازی های رایانه ای در ایران وجود دارد، گفتن کرد: ۶۰ قسمت و بخش آن اشخاص پسر خواهند بود و همچنین ۹۹ قسمت و بخش بازی های فضای مجازی، غیر ایرانی می باشد.
او همچنین با گفتن آنکه ۸۵ قسمت و بخش کاربران بازی های رایانه ای مجرد خواهند بود، افزود: میانگین سنی آن اشخاص ۱۶ سال شمسی و همچنین به روش میانگین هر روز خدا ۵۴ دقیقه در آن فضا سرگرم بازی خواهند بود.
ریاست مرکز ملی فضای مجازی با اشاره به آنکه ۱۰۴ شرکت در آمریکای شمالی اقدام به تولید بازی رایانه ای می کنند، گفت: هالیوود که قسمت و بخش بسیاری از فیلم دیدنی و جذاب ها را می سازد سالانه ۹ میلیارد دلار دخل و درآمد دارد، در حالی که دخل و درآمد آمریکا از ساخت بازی های رایانه ای، ۷۶ میلیارد دلار می باشد.
او همچنین یادآور شد: کشور ایران در باره تولید بازی های رایانه ای جایگاه ۴۹ را در جهان داراست که یکی از علت های آن هم عدم اعمال حاکمیت در حفظ حقوق مولفان می باشد
او همچنین افزود: بیش از هفت میلیارد گوشی تلفن همراه و همچنین دو میلیارد و همچنین ۵۰۰ میلیون دستگاه رایانه در دنیا وجود دارد.
به گفته فیروزآبادی، در ۱۲۶ کشور جهان فیس بوک از لحاظ تعداد مخاطب جایگاه اول را دارد.
او همچنین همچنین گفت: فضای مجازی فضایی می باشد که در بستر ICT شکل می گیرد و همچنین موازی با فضای واقعی می باشد و همچنین تلاش می کند که چهار کارکرد را انجام دهد.
او همچنین افزود: برقراری ارتباط انسان، جابه جایی اطلاعات موجود، تفریحی و سرگرم شدن و همچنین ارائه سرویس ها و خدمات آموزشی، تبلیغی، حکومت الکترونیک، بانکی و همچنین تجاری در حوزه های متنوع و گوناگون و مختلف از کارکردهای فضای مجازی می باشد.
فیروزآبادی با گفتن آنکه ارتباط و رابطه انسان با فضای مجازی درست مانند ارتباط و رابطه انسان با زمین می باشد، گفت: به آن هم مقدار و اندازه و میزان که فضای واقعی به انسان موجودیت می بخشد، در فضای مجازی هم مدنیتی متناسب با آن فضا جهت انسان به وجود می آید.
او همچنین با اشاره به آنکه نوع ارتباط انسان با فضای واقعی و همچنین مجازی متغایر و متفاوت می باشد، افزود: در فضای واقعی انسان رودرو با فاصله کوتاه و همچنین مستقیم ولی در فضای مجازی، غیر حضوری ارتباط برقرار می کند.
او همچنین ادامه داد: توانایی برقراری ارتباط در هر زمان، با هر فردی، در هر جای کره زمین ویژگی منحصر به فرد فضای مجازی می باشد.
دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور، فشردگی زمان و همچنین مکان در ارائه اطلاعات را از دیگر ویژگی های فضای مجازی عنوان و همچنین گفتن کرد: زمانی که اطلاعات را به صورت فشرده، در هر زمان و همچنین مکان گرفتن کنید باعث می می شود نوع ادراک تو متغایر و متفاوت می شود.
او همچنین افزود: در آن فضا انسان به شدت بصری می می شود، به طوری که در بخشی از روز می تواند چیزهایی را ببیند که بشر قبل در تمام عمر خود نمی توانسته ببیند.
سومین نشست تیم های تبلیغ نوین با موضوع کارآمدسازی فعالیت های فرهنگی و همچنین تبلیغی با حضور حجت الاسلام والمسلمین احمد واعظی ریاست دفتر تبلیغات اسلامی قم، سرگروه ها و همچنین افراد تبلیغ نوین در سالن همایش های دفتر تبلیغات اسلامی قم برگزار شد.
در آن نشست از برگزیدگان «بیانیه سوگواره مجازی بلاغ» نیز تجلیل شد.
سوگواره مجازی بلاغ با محورهای موضوعی سبک زندگی حسینی، وحدت اسلامی، دشمن شناسی و همچنین بصیرت حسینی و همچنین در قالب هایی شامل تولید متن، عکس نوشته، کلیپ و همچنین همچنین نشر وبلاگ، شبکه های فرهنگی و اجتماعی و همچنین پیام رسان به همت اداره کل اطلاع رسانی و همچنین تبلیغ نوین معاونت فرهنگی و همچنین تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در ۲۴ شهریورماه فراخوان داده شده بود و همچنین تا هفتم آبان ماه علاقه مندان فرصت داشتند تولیدات خود را به دبیرخانه آن سوگواره ارسال کنند./ ایرنا
آن گونه اظهار نظرهای دبیر شورای عالی فضای مجازی در حالی در تمامی رسانه ها نشر یافته شده شده و همچنین در روزهای متوالی توسط آقای فیروزآبادی مکررا گفتن می می شود که خبرهای جدید حاکی از حذف بودجه شبکه ملی اطلاعات از برنامه جذاب و جالب و خوب ششم توسعه می باشد.
آن موضوع که دیگر جهت پیاده سازی و راه اندازی شبکه ملی اطلاعات بودجه ای در نظر گرفته نمی می شود، حتی کوچکترین انتقادی و همچنین واکنشی را از آقای فیروزآبادی به عنوان ریاست مرکز ملی فضای مجازی و همچنین دبیر عالی ترین شورای اراده و تصمیم راسخ گیر در آن موضوع به همراه نداشت.
بی خیالی یا غفلتی که مورد انتقاد کارشناسان و همچنین فعالین فضای مجازی قرار گرفته و همچنین عملکرد چند ماهه فیروزآبادی را تکمیل می کند.
بایستی و حتما در نظر داشت تا زمانی که شبکه ای مستقل و همچنین ملی مانند تمامی کشور های پیشرفته نداشته باشیم هیچگاه نمی توانیم دغدغه مذهب و همچنین حقوق کاربران و همچنین ناشران در فضای مجازی را به صورت جدی پیگیری نماییم.