چگونگی ارتباط موثر با فرزندان نسل فناوری اطلاعات
چگونگی ارتباط موثر با فرزندان نسل فناوری اطلاعات
یک پژوهشگر اروپایی گفت: ضعف های حوزه تکنولوژی خود را از فرزندان نسل فناوری اطلاعات پنهان نکنیم و همچنین اجازه دهیم ارتباط دو طرفه ساخته یا ایجاد می شود تا آنها از ما درس زندگی و همچنین ما از ایشان مهارتهای نوین را فرا گیریم. چگونگی ارتباط موثر با فرزندان نسل فناوری اطلاعات اولین سمینار تخصصی و همچنین اصولی و کاربردی مدیریت سرنوشت […]
یک پژوهشگر اروپایی گفت: ضعف های حوزه تکنولوژی خود را از فرزندان نسل فناوری اطلاعات پنهان نکنیم و همچنین اجازه دهیم ارتباط دو طرفه ساخته یا ایجاد می شود تا آنها از ما درس زندگی و همچنین ما از ایشان مهارتهای نوین را فرا گیریم.
چگونگی ارتباط موثر با فرزندان نسل فناوری اطلاعات
اولین سمینار تخصصی و همچنین اصولی و کاربردی مدیریت سرنوشت فرزندان نسل فناوری اطلاعات با مشارکت شرکت اروپایی HOLOS توسط دپارتمانICT کودک و همچنین نوجوان برگزار شد.
در آن سیمنار چگونگی برقراری ارتباط موثر با فرزندان نسل فناوری اطلاعات ،آگاهی از فواید و همچنین معایب فناوری های جدید و همچنین مدیریت آن همها،بهره بری و استفاده بهینه از فناوری های جدید در راستای شکوفایی استعداد کودکان و همچنین جوانان و نوجوانان بررسی کردن شد.
محمد نصیری، مدیر دپارتمان ICT کودک و همچنین نوجوان مجتمع فنی تهران گفت: با توجه به اهداف و همچنین راهبردهای مشخص کردن شده در سندچشم انداز ۳ساله دپارتمان ICT کودک و همچنین نوجوان مجتمع فنی تهران نمایش سمینارها و همچنین همایش ها ی تخصصی حوزه کودک و همچنین نوجوان از اهمیت فراوانی برخوردار می باشد و همچنین در آن راستا دپارتمان به دنبال نمایش چندین همایش تخصصی در سال شمسی جاری می باشد.
او همچنین افزود:با بررسی کردنهای کارشناسی انجام گرفته مجموعه holos به عنوان یکی از مراکز آموزشی _پژوهشی تجربیات موفقی در حوزه های فناوری های نوین و همچنین اطلاعاتی داشته و همچنین آماده همکاری در باره نمایش سمینارهای آموزشی با آن مجموعه می باشد.
او همچنین در مورد اهداف نمایش آن سمینارها گفت:آگاهی مخاطبان از سرعت حرکت فناوری اطلاعات و همچنین به روز کردن خانواده ها در آن باره شامل اهداف ما محسوب میمی شود و همچنین امیدواریم بتوانیم به صورت تخصصی در آن حوزه انتقال دانش روز و همچنین تجربه و مهارت بالا های زندگی را به جامعه انجام دهیم و همچنین از کلیه نهاد های مربوطه درخواست داریم تا ما را یاری کنند در راستای سند چشم انداز کشور عزیزمان رتبه اول فناوری اطلاعات در خاورمیانه را کسب کنیم.
در آن مراسم پدرو، عضو هیات علمی دپارتمان مهندسی برق دانشگاه Lisbon در مورد چگونگی برقراری ارتباط موثر با فرزندان نسل فناوری اطلاعات توضیح داد:درک فرزند و همچنین همراهی با آن هم ها به منظور جلب اطمینان و همچنین اعتماد مهمترین راه جهت ساخته یا ایجاد ارتباط موثر می باشد و همچنین بایستی و حتما اجازه دهیم آن هم ها نقش جدی تری در مدیریت فناوری منزل و خانه بازی کنند و همچنین ضعفهای حوزه تکنولوژی خود را با سختگیریهای بی مورد و همچنین یا ساخته یا ایجاد محدودیت بی دلیل جهت فرزندان نسل فناوری اطلاعات پنهان نکنیم و همچنین اجازه دهیم ارتباط دو طرفه ساخته یا ایجاد می شود تا آنها از ما درس زندگی و همچنین ما از ایشان مهارتهای نوین را فرا گیریم.
او همچنین در مورد مزایا و همچنین معایب فناوریهای جدید گفت: آن داستان مفصلی می باشد که در چند جمله نمیگنجد لیکن از نظر من مهمترین مزیت فناوریهای جدید، امکان ساخته یا ایجاد ارتباط و همچنین دانش شبکه ای و همچنین تجربه سینرژیک می باشد و همچنین شاید مهم ترین آسیب فناوریهای جدید از بین رفتن حریم خصوصی وکاهش ارتباط دیداری درنظام محدود مثل خانواده می باشد که بدیهی می باشد مستلزم و نیاز به مدیریت جهت بهره بری و استفاده بهینه دارد.
پژوهشگر ارشد اتحادیه اروپا و همچنین آژانس فضایی اروپا در مورد نقش والدین و همچنین مدارس در ارتباط با نسل فناوری اطلاعات نیز اظهار کرد: آموزش و همچنین رشد فرزندان یک فرایند می باشد که بسته ای از مدیریت سیستماتیک را مستلزم و نیاز دارد و همچنین در آن فرایند عوامل مختلفی وجود دارد که گاه در نظام اراده و تصمیم راسخ فعال وموثر و همچنین گاه مثل عوامل تکنولوژیک متغیرهایی محسوب می شوند که مدیریت و همچنین کنترل می شوند تا اهداف بررسی کننده و پروهشگر شوند.
پدرو افزود: آن نسل هم از حیث کلیت موضوع به معنای فرایندهای اصلی و همچنین بازیگران جدید موثر آن هم نظام و همچنین قواعد را دارد لیکن عوامل و همچنین متغیرها با سرعت تغییر میکنند و همچنین بدیهی می باشد آن عوامل همزمان ظرفیت بالقوه جهت نقش مثبت و همچنین منفی داشته و همچنین فناوری های نوین باب جدیدی را باز کرده می باشد.
او همچنین با تاکید بر آنکه نقش مجموعه عوامل هدایت نظام تربیتی شامل والدین و همچنین مدرسه بایستی و حتما در بهینه کردن منابع و همچنین در کاهش آثار منفی باشد گفت: در آن عصر نه تنها قدرت بچه ها در ابراز نظر و همچنین ارتباط اکثرا و بیشتر از قبل شده بلکه مستلزم و نیاز به ارتباط ساخته یا ایجاد شده می باشد.
او همچنین با گفتن آنکه مقایسه نسل قبل و همچنین نسل فعلی تحت عنوان مهاجران دیجیتال و همچنین شهروندان دیجیتال نامگذاری شده می باشد، گفت: نسل قبل عادت کردند که به شکل جدی به یادگیری بپردازند و همچنین پردازش اطلاعات را یکی بعد از غیره ای انجام دهند ولی شهروندان دیجیتال با ما تفاوت دارند و همچنین ترجیح میدهند با رفت و آمد و مراجعه به منابع دیجیتالی کار کنند و همچنین در واقع می قدرت گفت که یادگیری در نسل جدید به عنوان تفریح محسوب میمی شود که تنها و فقط هنگامی که مورد بهره بری و استفاده و نیاز ضروری باشد توسط نسل جدید از آن هم استقبال میمی شود./فارس